Wymagane dokumenty

1.Wypełniony druk wniosku o wyrejestrowanie pojazdu

Wniosek wydajemy wraz z zaświadczeniem o demontażu pojazdu.

2. Załączniki:

a) w przypadku przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub punkt zbierania odpadów:

  • zaświadczenie o demontażu pojazdu albo przyjęciu pojazdu niekompletnego
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu jeżeli była wydana,
  • tablice rejestracyjne,
  • dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście - upoważnienie w dziale Zasoby.

 

b) w przypadku kradzieży pojazdu:

  • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
  • zaświadczenie wydane przez Policję potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu jeżeli była wydana,
  • dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście

 

c) w przypadku wywozu pojazdu z kraju

  • dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu za granicą,
  • oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
  • dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście

 

d) w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą:

  • dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą,
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu jeżeli była wydana,
  • tablice rejestracyjne,
  • dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście

 

e) w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:

  • dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu
  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu jeżeli była wydana,
  • tablice rejestracyjne,
  • dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście
  • dowód uiszczenia opłaty,

UWAGA: dokumenty sporządzone w języku obcym należy dołączyć do wniosku wraz ich tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego,
   
3. Dokumenty do wglądu:

  • dowód zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia OC
  • dowód tożsamości właściciela
  • dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną
  • paszport oraz dokument poświadczający zameldowanie na terytorium RP ( np. karta pobytu ) - w przypadku cudzoziemca
  • wypis z rejestru sądowego oraz nr REGON w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz dowód osobisty lub paszport w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej
  • pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika.

 

Masz zapytanie? Zapraszamy do kontaktu. Pomożemy rozwiać wszelkie wątpliwości.
Początek strony