Jak wyrejestrować pojazd?
Wymagane dokumenty
1.Wypełniony druk wniosku o wyrejestrowanie pojazdu
2. Załączniki:
a) w przypadku przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub punkt zbierania odpadów:
- zaświadczenie o demontażu pojazdu albo przyjęciu pojazdu niekompletnego
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne,
- dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście - upoważnienie w dziale Zasoby.
b) w przypadku kradzieży pojazdu:
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań
- zaświadczenie wydane przez Policję potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu lub postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu jeżeli była wydana,
- dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście
c) w przypadku wywozu pojazdu z kraju
- dokument potwierdzający zbycie pojazdu za granicę lub dokument potwierdzający zarejestrowanie pojazdu za granicą,
- oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań,
- dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście
d) w przypadku zniszczenia (kasacji) pojazdu za granicą:
- dokument potwierdzający zniszczenie (kasację) pojazdu za granicą,
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne,
- dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście
e) w przypadku udokumentowanej trwałej i zupełnej utraty posiadania pojazdu bez zmiany w zakresie prawa własności:
- dokument potwierdzający trwałą i zupełną utratę posiadania pojazdu
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne,
- dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście
- dowód uiszczenia opłaty,
UWAGA: dokumenty sporządzone w języku obcym należy dołączyć do wniosku wraz ich tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego,
3. Dokumenty do wglądu:
- dowód zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia OC
- dowód tożsamości właściciela
- dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną
- paszport oraz dokument poświadczający zameldowanie na terytorium RP ( np. karta pobytu ) - w przypadku cudzoziemca
- wypis z rejestru sądowego oraz nr REGON w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz dowód osobisty lub paszport w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej
- pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument tożsamości pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika.